Құпия сатып алушы: Алматыдағы қонақжайлылық деңгейін бағалаудың әдістемесі мен нәтижелері

15.12.2016

barbara stanwick e fred macmurray em cena de pacto de sangue 1944 de billy wilder 1371595140581 956x500

 

Ең дамыған мегаполис ретінде, Алматыдағы қызмет көрсету сапасы – заңды түрде Қазақстандағы ең жоғары қызметтерінің бірі , өйткені қызмет көрсету саласындағы кәсіпорындардың жоғары шоғырлануы және клиентке бағытталған қаланың тиісті имиджі бар.

Қазақстанда қысқы Универсиада-2017, ЭКСПО-2017 сияқты алдағы ірі ауқымды іс-шаралар қарсаңында,  Алматы қаласын дамыту орталығында мынадай мәселе туындады: »Қала - шетелдік туристпен бетпе-бет кездесуге дайын ба?». Туристік әлеуетті дамыту жолының бастапқы кезеңінде бола тұра, Қазақстан, нақтырақ айтсақ Алматы, мысалы, көрші Өзбекстандағыдай дерлік, туристермен жұмыс жасауда айтарлықтай тәжірибесі жоқ. Сондықтан Алматыда туристік саланы дамыту жоспарын әзірлеу үшін «as is» - қалай бар, солай» сервисінің сапасын орнату қажет болды; содан кейін алынған нәтижелердің салдарынан туристік инфрақұрылымды жетілдіру бойынша перспективаларды белгілеуге болады.

Сондықтан да Алматы қаласын дамыту орталығы  – орналастыру орындары (қонақ үйлер, хостелдер), гастрономия (кафе, мейрамханалар, өзге де тамақтану объектілері), әуежай сияқты туристік индустрияның »үш кит«-і бойынша ірі масштабты зерттеу жүргізді. Соңғысы туралы Жеке мақала болады.

 

ЗЕРТТЕУ ҚАЛАЙ ӨТТІ

Қарапайым келушілер/қонақтар/клиенттер кейпінде компанияға немесе оның сауда залына бірнеше арнайы дайындалған »құпия қонақтар» жүгінді. Әрбір »құпия қонақ» (немесе »құпия сатып алушы«, "сатып алу бақылаушысы«) қонақтың орташа статистикалық  сипаттамаларына барынша сәйкес келді және өзін кәдімгі мейман ретінде ұстады, қызметкерлермен диалог құрды, қызмет түрлерін тұтынды немесе түпкілікті шешім қабылдай алмағандай кейіп танытып, кетіп қалды.

Жоспарланған объектіге барып келгеннен кейін, »құпия қонақ» арнайы сауалнамалық есеп толтырды, онда сапар барысы сипатталды және берілген параметрлер бойынша ұпайлар мен пайыздар қойылды.

Негізгі параметрлер төмендегідей болды:

1) Қонақты қарсы алу кезеңіндегі қызметкерлердің жұмысы

Бұл маңызды кезең, себебі мекеме туралы әсер алғашқы 60 секунд ішінде қалыптасады. Қызметкерлердің рөлі қонақтармен жағымды байланыс орнату, алғашында қонаққа таңсық болып табылатын жерде жайлы атмосфера құру болып табылады. Қонақтың мекемеге деген одан арғы қарым-қатынасы қызметкерлердің осы кезеңде қалай қарсы алғанына байланысты  болады.

2) Қызметкерлердің жылы шырайлылығы мен ықыласы

Адамдар бір-біріне беретін ақпараттың көп бөлігі ауызша қабылданбайды. Қызметкерлердің қонаққа өзінің ынта-ықыласын білдіре білу қабілеті қонақтың қызмет көрсетуден алған барлық әсерінің 80%-на дейін құрайтыны дәлелденген.

3) Қызметкерлер қонақтардың мұқтаждығын анықтай алуы

 Мейман мұқтаждығын өте мұқият анықтау және зерттеу арқылы тауарды немесе қызметті өткізуге болады.  Сауда-саттықты жүзеге асырудың негізі - өнімнің өзі, тіпті оның сипаттамалары да емес, тұтынушы одан табатын пайда немесе тиімділік екенін есте сақтау маңызды. Көптеген зерттеулерге сәйкес, егер уақыттың 90%-ында сатып алушы сөйлеп, тек 10% ын ғана сатушы сөйлесе, қалған уақытта ол клиенттің қалауын тыңдайды және ұғынуға тырысады.

4) Қызмет көрсету икемдері. Өзіне тиесілі тауар немесе қызмет туралы ақпаратқа ие болу.

Қонаққа, келген жеріне сенім білдіру және не үшін келді сол қажеттігіне қол жеткізу өте маңызды. Қызметкерлердің анықтаған қажеттіліктерге сәйкес компанияның қызметтерін сауатты, нақты және ақпаратты таныстыруы - компанияның қаржылық жетістігінің және тұтынушылардың жоғары сенім білдіру деңгейінің кепілі.

5) Қызмет көрсетудің барлық кезеңдерінің бірізділігін сақтау: сәлемдесу, қажеттіліктерді анықтау, кеңес беру, таныстыру, наразылықтармен жұмыс істеу, қоштасу

6) Қызметкерлердің қонақтармен  қарым-қатынас этикеті

Қоғамдық тамақтану және орналастыру объектілерінің қызметкерлеріне қонақтармен дөрекі түрде қарым-қатынас жасауға, жағымсыз эмоцияларын, көңіл-күйін білдіруге және сыртқы келбеті, жасы, нәсілі, жынысы, ұлты, діни немесе мәдени айырмашылықтары және т.б. болсын, кез келген белгілері бойынша тіл тигізуге тыйым салынады.

7) Қонақтардың көзінше қызметкерлердің өзара қарым-қатынас этикеті

Қоғамдық тамақтану және орналастыру объектілерінің қызметкерлеріне бір-бірімен салғыласу, бөгде істермен айналысуға, тамақ ішуге, шылым шегуге және қонақтардың көзінше телефон арқылы сөйлесуге болмайды.

8) Стресстік, сыни, жанжалды жағдайлардан шыға білу

Мейман қоғамдық тамақтану объектілеріне бару және орналасу кезінде компания қызметтерінің мәлімдеген қызмет сапаларына сәйкес келмеуіне немесе мейманның көңілінен шықпауына  байланысты даулы жағдайлар жиі туындайды. Қызметкерлердің мұндай жағдайларды басқара білуі қонақтың мекеме туралы соңғы әсерін және оған қайтадан келуге деген ниетін қалыптастыруда маңызды рөл атқарады.

9) Қонақпен қоштасу кезеңіндегі қызметкерлердің жұмысы

Қоғамдық тамақтану және орналастыру объектілерінің қызметкерлері бұл кезеңді көбіне елемейді. Қонақтың бұл мекеме туралы алған әсерін оны әңігемеге тарта отырып, бекіту, келіп тұруын сұрау, осы мекемені таңдағаны үшін алғыс айту және мейірімді түрде қоштасу өте маңызды.

«Құпия қонақ» туралы толық сауалнама және зерттеу әдістемесі сілтеме бойынша қол жетімді.

 

НӘТИЖЕСІ

Қоғамдық тамақтану объектілерінің ішінен барлығы 106 мекеме тексерілді, олардың ішінде fine dining мейрамханалары (немесе қарапайым сөзбен айтқанда – жоғары асүй мейрамханалары), casual dining және fast dining мейрамханалары (»демократиялық» мейрамханалар), барлар, дәмханалар, кофеханалар мен асханалар болды. Біреуінен басқасының барлығы келесідей баға алды:

1

2

3

 

Орналастыру объектілерінен барлығы 83 қонақ үй тексерілді. Оларды қызмет көрсету сапасы бойынша үлестіру:

 g1

g2

g3

Екі жағдайда да ұсынылған бағалар мынаны білдіреді:

1. »Өте жақсы» – зерттелген қоғамдық тамақтану немесе орналастыру объектісінің қызметкерлері қызмет көрсетудің жоғары стандарттарын, қызмет көрсетудің барлық кезеңдерінің дәл сақталуын, стреске төзімділігін, даулы жағдайларды шебер басқаруын, проактивтілігін, кішіпейілділік пен дамыған қарым-қатынастық дағдыларын көрсетті.

2. »Жақсы» – зерттелген қоғамдық тамақтану немесе орналастыру объектісінің қызметкерлері, өз қызметтерін жақсы меңгеретінін көрсетті, жанжалды жағдайлар туындаған кезде тыныштықты сақтап қалды, сәлемдесу болды, бірақ мейман мекемеде болған барлық кезеңдердегі қызмет көрсету стандарттарына сәйкес мейманға толыққанды қамқорлық танытпады және белсенділік көрсетпеді.

3. »Қанағаттанарлық» – зерттелген қоғамдық тамақтандыру немесе орналастыру объектісінің қызметкерлері қызмет көрсету стандарттарына сәйкес төмен деңгейде қызмет көрсетті, өз міндеттерін жақсы орындады, бірақ қызмет көрсетудің барлық кезеңдерінде қонақтармен жұмыс істеу ережелерін сақтамай, реактивті болды, қонақтардың қажеттіліктерін қанағаттандыруға әлсіз болды, мекеменің қызметтері туралы ақпаратты толық иеленбеген, даулы жағдайларда абыржып немесе тиісті басқара алмады.

4. »Қанағаттанғысыз» – зерттелген қоғамдық тамақтану немесе орналастыру объектісінің қызметкерлері қонақтармен жұмыс істей алмайтынын, жұмыс орнындағы іс-әрекеттерінің қонақтарға қызмет көрсету стандарттарына сәйкес еместігін, қызмет  туралы ақпараттардан жұрдай екенін, мейманның мұқтаждықтарын қанағаттандыруға дайын емес екендігін көрсетті, жанжалдасып, сабырлылық деңгейінің төмендігін көрсетті.

 

ДЕРЕКТЕРДІ ТАЛДАУ

 

Жоғарыда келтірілген деректерді талдау анықтады:

Осы зерттеудің нәтижелері бойынша:

- орналастыру объектілерінің басым бөлігі (объектілердің 77%) 150 балдың 90 бал шекті деңгейінен жоғары сервис сапасын көрсетті.

- барлық қоғамдық тамақтану объектілерінің 87,6%-ы 150 балдың 90 бал шекті деңгейінен жоғары баға алды. Бұл 106 зерттелген нысанның 93-і.

- Яғни, зерттелген 83 орналастыру нысанының 63-і және зерттелген 106 тамақтану объектілерінің 93-і өз қызметкерлерін жақсы оқытады, қызмет көрсету стандарттарына ие және оларды ұстануға тырысады.

«Жақсы» және »өте жақсы» деген баға алған қоғамдық тамақтану объектілері  мен орналастыру объектілері арасында объектілердің барлық санаттары бар болғандықтан, сервис сапасы, клиентке бағдарлану мекеменің дәрежесіне, санатына немесе мәртебесіне байланысты емес, қызмет көрсетуші персоналдың дағдыларына байланысты деген қорытынды жасауға болады.

- 5* санаттағы қонақ үйлер, іс жүзінде, қонақтарға қызмет көрсетудің жоғары стандарттарына сәйкестігін дәлелдеп, жақсы баға алды;

-  4* қонақ үйлер барлығы бірдей жоғары қызмет көрсету деңгейін көрсеткен жоқ, бұл олардың мәлімделген деңгей мен санаттарға сәйкестігіне күмән келтіреді. Осы санаттағы 4 қонақ үй қанағаттанарлық баға алды;

- 3 * қонақ үйлер өздерін жағымды жағынан көрсетті. Осы санаттағы 3 нысан қанағаттанарлық бағаға ие болды, қалған 16 нысан 90 бал шекті деңгейінен жоғары болды;

- Санатсыз қонақ үйлер қанағаттанарлық баға алған тізімдегі көпшілікті ұсынады. 7 нысан шекті деңгейден төмен болып шықты,11 нысан жақсы деген және тек 1-еуі ғана үздік баға алды. Бұл нысандар, бірінші кезекте, қызмет сапаларына назар аударулары керек;

- Хостелдер рейтингте қанағаттанарлық және өте жақсы деген бағалау арасында тең бөлінді. 10 хостел өте жақсы деген баға алды. Бұл тіпті, ең аз жабдықталған және арзан қонақ үйлерде қызмет көрсету сапасы жоғары деңгейде болуы мүмкін екенін айқындайды.

- Fine dining деңгейіндегі мейрамханалардың барлығы дерлік сервистің жоғары деңгейін көрсете алмады, осы санаттағы 2 мейрамхана қанағаттанарлық, 6-уы жақсы және 10-ы өте жақсы деген баға алды;

- Casual dining, fast casual мейрамханаларының көбісі ең үздік баға алғандар қатарынан. Алайда, олардың арасынан қанағаттанарлық деген баға алғандар саны да аз емес. Осы санаттағы 1 нысан қанағаттанарлықсыз баға алды. Бұл факт осы санаттағы мекемелерге қонақтардың белгілі бір қабылдауын қалыптастыру үшін қонақтарға қызмет көрсетудің бірыңғай стандарттарын ұстану қажет екенін көрсетеді.;

- Кафелердің көп бөлігі жақсы деген баға алды. Бұл, осы санаттағы мекемелер премиум класстағы мейрамханалармен қатар қонақтарға қызмет көрсетудің жоғары стандарттарына ұмтылатынын білдіреді;

- Барлық зерттелген кофеханалар жақсы деген баға алды;

- Барлардың басым бөлігі -14 нысанның 9-ы жақсы деген баға алды;

- Fast food барлық мекемелері жылдам тамақтану кәсіпорындары екеніне қарамастан, өте жақсы және жақсы деген баға алып, шекті деңгейден жоғары болды;

- Мекеме табына қарамастан, барлық асханалар шекті деңгейден жоғары орналасып, жақсы деген баға алды.

Талдау нәтижелері бойынша, қоғамдық тамақтану объектілерінің және орналастыру объектілерінің рейтингі жасалды, олар төмендегі кестелерде ұсынылды:

Қоғамдық тамақтану объектілерін рейтингке бөлу

Атауы

Балл

Санаты

«Өте жақсы» деген баға

1

Бродвей бургер

150

Fast food

2

Dickens

Fine dining

3

Vino Da Puri

Casual dining

4

Dedas Puri

Casual dining

5

Madeni асхана

Столовая

6

RUMI дәмді палау Орталығы

Casual dining

7

Entrecote Garden

Fine dining

8

Rittoria meals and more

Кофехана

9

Leo's Cafe & Terrace

Кафе

10

Investor

Fine dining

11

Vizir

147

Casual dining

12

Лесная сказка

146

Casual dining

13

BAO Sushi & Noodles Bar

Кафе

14

Варим Парим

Асхана

15

Sevens

Бар

16

НАМЕДНИ

Casual dining

17

Пруссия

Casual dining

18

Gelato Paradais

144

Fine dining

19

Paradise

Кафе

20

Пинта bar & grill

Бар

21

Trattoria

Кафе

22

Parmigiano

142

Fine dining

23

SOHO ALMATY CLUB

Бар

24

Лошадь Пржевальского

140

Бар

25

Arba Wine

139

Бар

26

Favor Meat Club

138

Fine dining

27

Hard Rock Cafe

Кафе

28

Hali Gali Grill & Party Bar

Бар

29

Crab`s Burger

Fast food

30

My Cafe

Кафе

31

McDonald`s

Fast food

32

Рис

137

Кафе

33

PALLADIUM

136

Бар

34

BARSTOL & KOK

Casual dining

35

Сова

Кофейня

36

Tomato

Кафе

37

Льдинка

Кафе

38

Дареджани

134

Casual dining

39

DEL PAPA

Casual dining

40

Fort Vernyi

Кафе

41

Cafe Central

Кафе

42

OZYURT

133

Fast food

43

Restaurant & club Bellagio

Fine dining

44

Бульбаш

132

Fine dining

45

Мичурин

Кафе

46

Goodbeef

Casual dining

47

Line Brew Mix

132

Casual dining

48

Хмельница

130

Casual dining

49

VIVALDI

Casual dining

50

RUST Grill & Bar

Casual dining

51

LOFT

Casual dining

52

COFFEEROOM & TRATTORIA

Кофейня

53

Карлов Мост

129

Fine dining

54

Wagon Restaurant

128

Casual dining

55

Мармарис

Кафе

56

RED DRAGON

Casual dining

57

Roma Caffe

127

Кафе

58

AmurE

Fine dining

59

Ratatouille

126

Fine dining

60

БОЧОНОК

Бар

61

Pinch

124

Кафе

62

Счастливые люди

Casual dining

63

Aurora

Кафе

64

Мандариновый Гусь

Кафе

65

Mad Murphy`s Irish Pub

122

Бар

66

Manga Sushi

Кафе

67

Caffe Pascucci

Кофехана

68

Тандыр

Кафе

69

Samal

Casual dining

 «Жақсы» деген баға

70

Basilic

120

Асхана

71

KOREAN HOUSE

Fine dining

72

Соседнее село

Кафе

73

Grand Opera

118

Casual dining

74

Union

117

Бар

75

Chalet

Fine dining

76

Дом

Кафе

77

ВьетКафе

116

Кафе

78

Оранжевый верблюд

Кафе

79

Qingdao

Casual dining

80

La Suisse

114

Fine dining

81

ASSORTI

Casual dining

82

Назик

113

Casual dining

83

Safran

Casual dining

84

Mary the Butcher

111

Бар

85

Бюро Nahodok

109

Бар

86

Гости

108

Casual dining

87

ЛенКонцерт Saigon Style

106

Fine dining

88

Вечное Небо

Casual dining

89

SADU

104

Casual dining

90

El Mirador

100

Fine dining

91

Le Marche

98

Fine dining

92

Gippo

92

Fast food

«Қанағаттанарлық» деген баға

93

Гранат

88

Кафе

94

Чешский двор

Casual dining

95

OZYURT

Casual dining

96

Crudo

Casual dining

97

ТЮБЕТЕЙКА

Casual dining

98

Неделька

86,5

Кафе

99

YARD HOUSE PUB

86

Бар

100

Salt`n`Pepa

82

Кафе

101

Гакку

Fine dining

102

Sumo-San

80

Fine dining

103

El Plato

72

Casual dining

104

McLaren`s Bar

67

Кафе

105

Mandy's Dinner

66

Кафе

«Қанағаттанарлықсыз» деген баға

106

Ларисс Иванну Хачу

50

Casual dining

 

 

Орналастыру объектілері санаттар бойынша рейтингте

Атауы

Балл

Санаты

 «Өте жақсы» деген баға

1

Hello Hostel

150

Хостел

2

Sky Hostel

Хостел

3

Rise

3*

4

Astra

3*

5

Parasat Hotel & Residence

3*

6

The Dostyk Hotel

5*

7

Ritz Carlton

149

5*

8

Iris Hotel

142

3*

9

Алматы

3*

10

Вояж

4*

11

Nomad`S GH

138

Хостел

12

Hostel 74/76

136

Хостел

13

Уют

4*

14

Best-1

135

Хостел

15

Samal Resort & Spa

134

4*

16

Сая

134

3*

17

Алан Circus

3*

18

Zyliha

3*

19

Тянь-Шань

3*

20

Almaty Hostel Dom

132

Хостел

21

Golden Palace

3*

22

Renion Hills

130

3*

23

Renion

126

3*

24

Terra

3*

25

Mildom Premium

125

4*

26

Ark Shatyr

124

Хостел

27

SoLuxe Hotel Almaty

4*

28

Best-3

122

Хостел

29

РГК Астана

Санаты жоқ

 «Жақсы» деген баға

30

Royal Petrol

120

3*

31

Grand Sapphire

4*

32

Есентай Hostel

120

Хостел

33

Карлыгаш қонақ үйі

Санаты жоқ

34

Потенциал қонақ үйі

Санаты жоқ

35

Казжол

4*

36

Ак-Алтын

114

Санаты жоқ

37

Mildom Express

112

Санаты жоқ

38

Athletik

Хостел

39

Казыбек

Санаты жоқ

40

Residence Jeppesen

Санаты жоқ

41

Best-2

111

Хостел

42

Erbil Grand Hotel

110

4*

43

World Hotel Saltanat

4*

44

Astana International

108

4*

45

Amigo

106

Хостел

46

Academic Apartments

104

Хостел

47

DimAL Almaty Hostel

Хостел

48

Apple Hostel

Хостел

49

ГРК Пират

Санаты жоқ

50

Д'Рами Мини-отелі

Санаты жоқ

51

Тахар

 

Санаты жоқ

52

Almaty Hostel

102

Хостел

53

Маган қонақ үйі

4*

54

Hotel Kazakhfilm

Санаты жоқ

55

Well Sleep

Санаты жоқ

56

Grand Voyage

4*

57

Алма

100

3*

58

Премьер-Алатау БО

98

3*

59

Отрар

4*

60

Harmony Hostel

96

Хостел

61

Atakent Park Hotel

Хостел

62

Loco Hostel

94

Хостел

63

Super Hostel

92

Хостел

64

Той Дами Отель

Санаты жоқ

65

Five Seasons Hostel

Хостел

66

Star

Хостел

67

Pas Al Pas

Санаты жоқ

 «Қанағаттанарлық» деген баға

68

Penthouse Hostel Almaty

86

Хостел

69

Mildom Hotel

Санаты жоқ

70

Berkana

3*

71

Medeus Park

84

4*

72

Гостиница Манас

Санаты жоқ

73

Royal Park Company

83

3*

74

Almaty Central Hostel

82

Хостел

75

London House

80

Санаты жоқ

76

Almaty Back Packers

Хостел

77

Казхостел

 

78

Т қонақүйі

3*

79

Relax

Санаты жоқ

80

Best Western Plus

4*

81

Тан-Шолпан

Санаты жоқ

82

Hotel ALA

78

Хостел

83

Керемет Мини-отелі

Санаты жоқ

84

Евразия Гранд Отелі

58

4*

 

БОЛАШАҚТА

Белгілеп өту керек, бұған дейін Алматыда, айқын қажеттілігіне қарамастан, мұндай күрделі зерттеу жұмыстары жүргізілмеген. Алдағы уақытта осындай зерттеулерді мерзімді негізде жүргізу жоспарланып отыр.

Қызмет көрсету сапасын тұрақты зерттеу қажеттілігі көбінесе әрбір нақты жағдайда көрсетудің ерекшелігі қызмет көрсету процесін олар ұсынылғанға дейін бақылауға мүмкіндік беретін сапа эталонын құруға мүмкіндік бермейтіндіктен туындайды. Қызмет сапасы өзгермейтін стандартқа сәйкес келе алмайды, өйткені олар тұтынушылардың сұраныстарының ауысуының әсерінен өзгереді. Сондықтан тек жүйелі түрде жүргізілетін маркетингтік зерттеулер уақыт өте келе клиенттердің сұраныстары мен ұсынылатын қызметтер сапасының қалай өзгергенін анықтай алады.